قبل از ذکر نکات راهبردی در بازاریابی آنلاین خوب است، تعریف آن را دقیقتر رسیدگی کنیم. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته میشود که باعث معرفی اغلب اسم کسبوکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان نهفته و ترغیب آنها به خرید محصولات است.
بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی پایین را شامل می شود:
۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
۳) بازاریابی محتوایی
۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی
۵) تبلیغات کلیکی یا PPC
۶) بازاریابی وابسته یا مشارکت در فروش(Affiliate Marketing)
۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ادوات و پلتفرمهای دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای جاسازی و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خویش ملزم به به کارگیری اینترنت نمیکنید. پس دیجیتال مارکتینگ کلمه کلیتری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
تبلیغ در فضای وبسایتهای معتبر ایرانی در مدیااد
مدیااد، به شما کمک میکند الی کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در روبرو چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
مثلا اگر از نرمافزارهایی برای بازاریابی کاربرد میکنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم تکاپو ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمیشود.
برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.
در فضای رقابتی امروز مهمترین چیز برای بالا بردن نرخ CTR و نرخ تعامل مشتریان خلاقیت در استراتژیهای بازاریابی است. اگر ایدهای خلاقانه را در یک کانال بازاریابی اجرا کردید و بازخورد احسان گرفتن کردید. میتوانید همان ایده را با شیوههای متناسب با هر کانال بازاریابی اینترنتی سایر پیادهسازی کنید. ایدههایی که بازخورد مثبت دارند را حداقل نگیرید. در پیوستگی در یک اینفوگرافیک ۸ مورد از بهترین ایدههایی که نتایج نکویی داشته است، را بررسی میکنیم.