اخبار تکنولوژی 11

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 11

معرفی تکنولوژی

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (Guerrilla Marketing) چیست؟ + آموزش، مثال و عکس

حالا یک سوال از شما می‌پرسیم. به نظرتان بازاریابی پارتیزانی یعنی اینکه یک جنبش خلاقانه‌ی این چنینی بزنیم و آن را در جایی پیاده‌سازی کنیم و تمام؟ پیشه ما شد بازاریابی پارتیزانی؟ خب بی گمان نه! این دو لغایت را با همدیگر قاطی نکنید! «تبلیغات خلاقانه» و «بازاریابی پارتیزانی».


به طور کلی شما باید یاد بگیرید که همیشه به یک راه حل جا افتاده و جواب بعد داده اندیشه نکنید. باشید خلاق باشید و البته در ساحل آن حساب گر و تحلیل گر. مهم ترین جیز در بازاریابی پارتیزانی میزان اثر گذاری تبلیغ شما بر روی مخاطب است.


و این پرتو گذاری نباید دائم با جلب پروا بسیار و یا زرق و برق بسیار سپریدن شود. وجود چیزهای ساده یا گذارا هم می تواند ذهن بیننده شما را خودآگاه یا ناخودآگاه درگیر کند الی اسم فرآورده شما و یا حتی شکل و شمایل آن یادش بماند.


خب بازاریابی پارتیزانی چه اصولی دارد؟ چگونه است؟ چگونه خلاقیتم در راستای بازاریابی پارتیزانی باشد؟

با Modir TV به اتفاق باشید:


1) بازاریابی پارتیزانی چگونه خلق شد؟

کتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conrad

کتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conrad

پدر دانش بازاریابی پارتیزانی، «جی کنراد لوینسون» است که در سنه 1984 کتابی با اسم «بازاریابی پارتیزانی» را چاپ کرد که در آن ضمن معرفی این روش، تمرکزش را بر این سوژه گذاشت که چطور یک شرکت کوچک می‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر چشم وهمچشمی کند.


2) تعریف بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

استفاده از استراتژی‌هایی ارزان و خلاقانه و با به کارگیری ابزارهایی غیر معمول، در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی‌مان.


3) تفاوت بازاریابی سنتی و چریکی

اصلی‌ترین تفاوت این دو در تاکتیک‌های آن‌هاست که در مورد بازاریابی چریکی بر این موارد تاکید زیادی دارد:


خلاقیت

روابط خوب

رضایت

و البته باید در نظر داشته باشید که تکرار بیش از کران و یا دنباله روی بدون خلاقیت از جایی دیگر بیشتر به شما و رضایت مخاطبتان ضربه می زند تا باعث پبشرفت شود.


اصول بازاریابی پارتیزانی

از جمله اصلی‌ترین تفاوت‌های بازاریابی پارتیزانی با سایر روش‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


نبود مشکل کمبود بودجه: در بازاریابی پارتیزانی، بر خلاف سایر روش‌ها، کمبود بودجه را می‌توان با خلاقیت بیشتر، تفکر اغلب و تلاش بیشتر حل نمود.

نبود طریق امتحان و خطا: در بازاریابی چریکی، ما چیزی به نام «آزمون و خطا» نداریم! کل چیز بایستی بر پایه شمردن و ارقام باشد.

تمرکز بر مشتریان فعلی: در این روش، اغلب از این که تمرکزمان بر جذب مشتری جدید باشد، بر مشتریان فعلی (یا کمینه کسانی که ما را می‌شناسند) تمرکز می‌کنیم.

عدالت بین کسب و کارهای حقیر و بزرگ: میزان اثربخشی بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای حقیر و بزرگ، هیچ فرقی ندارد (و یا کمینه تفاوت محسوسی ندارد).

سود به جای فروش: سنجه ارزیابی بازاریابی چریکی، میزان مثبت شدن شیب نمودار هوده کمپانی (نه فروش لحظه‌ای)، می‌باشد.

در بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) سعی می‌کنیم تا چارچوب ذهنی بیننده را شکسته، و پیام خویش را به او برسانیم. در این روش باید ذهن بیننده خویش را از روزمره متمایز کنید و در یک لحظه بیننده را وارد دنیایی جدید کنید.


این حس که محصول و تبلیغ شما متفاوت است و حس تقرب محصول شما به حیات کاربران و نیاز های آن ها می تواند دائم تاثیر گذار واقع شود.


انواع بازاریابی پارتیزانی + نمونه بازاریابی پارتیزانی

طبق داده‌های ثانویه به دست آمده بدست شرکت‌های فعال در گویه بازاریابی چریکی، 11 طریق گوناگون برای بازاریابی پارتیزانی تعریف شده است که هدف همه‌ی آن‌ها به کارگیری بازاریابی پارتیزانی و تکنیک‌های روان شناختی آن، در راستای تحقق اهداف بازاریابی و استفاده هر چه اغلب از رسانه‌های آفلاین می‌باشد.


نکته‌ای که باید بدانید این است که آوش تک بیشتر این روش‌ها سعی می‌کنند الی با به کارگیری بازاریابی اینترنتی و انواع روش‌ها و رسانه‌های آن (مثل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)، بازدهی بازاریابی پارتیزانی شما را هر چقدر که می‌شود افزایش دهند.


1) Astroturfing

بازاریابی چریکی در ایران


روشی‌ست که در آن از طریق یک سری بلاگ‌های مردمی (که در ریشه-بن-بیخ مردمی نیستند و مالک آن‌ها شرکت ماست)، در مورد کمپینی که برگزار کرده‌ایم صحبت می‌شود، آگاهی ها آن بازنشر می‌شود و به طور کلی منظورمان این است که Viral می‌شود.

تست موفقیت آمیز لوله‌های حرارتی سامانه‌های فضایی

به گزارش کلیک به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی گفت: لوله‌های حرارتی که در پژوهشکده مواد و انرژی این پژوهشگاه طراحی و ساخته شده و تست‌های مربوط به آن با موفقیت صورت گرفته، اکنون، در مرحله تجاری‌سازی برای کاربرد در صنایع مرتبط است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد: لوله‌های حرارتی در سامانه‌های فضایی کاربرد بسیار دارد و از المان‌های کنترل حرارت در سامانه‌های ماهواره‌ای است، چنانکه در ماهواره سنجشی پارس۱ که اکنون، در این پژوهشگاه در دست ساخت بوده، از این لوله‌های حرارتی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: این المان با استفاده از خاصیت موئینگی و توان حرارتی، چرخش سیال را در لوله حرارتی امکان‌پذیر کرده و انتقال حرارت به سریع‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر می‌شود.

صمیمی با اشاره به کاربرد لوله‌های حرارتی در صنایع مختلف، گفت: لوله گرمایی از تجهیزات موثر در مدیریت حرارت در سیستم‌های مختلف است. امروزه، اهمیت لوله‌های گرمایی، به دلیل انتقال گرما بدون مصرف انرژی خارجی است. از این‌ رو، کاربرد آن در صنایع مختلف رو به گسترش است، چنانکه در تجهیزات الکترونیکی عمومی نظیر گوشی همراه تا سامانه‌های فضایی از این تجهیز بهره می‌برند.

وی افزود: با اتمام این پروژه و انجام موفق آزمون‌های طول عمر و قابلیت اطمینان، تجاری‌سازی این محصول ارزنده در دستور کار پژوهشگاه فضایی ایران قرار گرفته و این پژوهشگاه با قابلیت طراحی و ساخت لوله‌های حرارتی با عملکرد مشخص و قابلیت اطمینان معین، آماده همکاری و ارائه این محصول و خدمات جانبی آن به صنعت فضایی کشور و صنایع دیگر از قبیل صنعت الکترونیک، صنعت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، صنعت ساخت تجهیزات پزشکی و… است.

صمیمی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت به‌کارگیری این المان در صنعت فضایی، تست‌های مدل کیفی و پیش‌پروازی آن طبق استاندارد ECSS انجام شده است و از همین المان در ماهواره پارس ۱ استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه فضایی ایران توان ساخت ۳ نوع لوله حرارتی را دارد، گفت: لوله‌های حرارتی به سه نوع فتیله توری، شیردار و تف‌جوش شده شناخته می‌شوند که قابلیت طراحی هر سه نوع لوله حرارتی در پژوهشکده مواد و انرژی این پژوهشگاه وجود دارد و در واقع، فناوری‌های مرتبط در زمینه عملیات تف‌جوش، ایجاد شیار و طراحی‌های مرتبط با آن در این پژوهشکده پایه‌گذاری شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه ساخت لوله‌های حرارتی در انواع پروفیل‌ها و ابعاد، بسته به نظر کارفرما و احتساب محدودیت‌های موجود، قابل پیاده‌سازی است، ادامه داد: همچنین قابلیت طراحی یک سیستم خنک کننده با لوله حرارتی، علاوه بر ساخت خود لوله در پژوهشگاه فضایی ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به کاربرد لوله‌های حرارتی در سامانه‌های فضایی اظهار داشت: در سامانه‌های ماهواره، فتیله‌های شیاردار بسیار متداول بوده و فتیله‌های تف‌جوش داده شده نیز با توجه به قابلیت منحصر به ‌فرد خود در بسیاری از زمینه‌ها از جمله خنک‌سازی قطعات الکترونیکی مورد استفاده است.

صمیمی تشریح کرد: لوله‌های حرارتی قادر است تا در محدوده‌های دمایی وسیعی طراحی و ساخته شوند تا کاربرد آن در شرایط مختلف دمایی عملیاتی شود. در سطح دنیا کاربرد لوله‌های حرارتی در خنک‌سازی سیستم‌ها و بازیابی حرارت رو به گسترش است. خنک‌سازی قطعات الکترونیکی، موتورهای الکتریکی، مدارهای مخابراتی نمونه‌هایی از این کاربردها است. همچنین، در صنایع بزرگ، این المان قادر است تا با بازیابی حرارت، بهره‌وری انرژی را افزایش دهد. در اروپا، اخیرا، در صنایعی چون فولادسازی، سرامیک سازی، مکانیسم بازیابی حرارت توسط لوله‌های حرارتی رو به گسترش است. از کاربردهای دیگر این فناوری به‌طور خاص، می‌توان در تولید انرژی‌های زمین گرمایی و یا خنک‌سازی راکتورها اشاره کرد.

وی گفت: در این پروژه، افزون بر کسب فناوری طراحی و ساخت، زیرساخت‌های مناسبی در کنار آن ایجاد شده است. از جمله سیستم آزمون استاندارد برای لوله‌های حرارتی، سیستم اندازه‌گیری طول عمر و قابلیت اطمینان این لوله‌هاکه می‌توان گفت در این حوزه در سطح کشور کم نظیر است. همچنین، یک خط پایلوت برای تولید لوله‌های حرارتی در مقیاس نیمه صنعتی ایجاد شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران یادآور شد: از این پروژه، به‌طور مستقیم ۶ طرح دانشگاهی در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد تعریف شده که سه مورد آن به اتمام رسیده است.

منبع:

https://click.ir/1399/01/21/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86/

در اثر شیوع ویروس کرونا عرضه موبایل به صفر رسید

اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، نشان می‌دهد که عرضه گوشی‌های هوشمند تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر (به ویژه در چین)، با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که بیشترین کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند ظرف یک ماه در طول تاریخ است. البته حوزه موبایل کشور نیز از اپیدمی کرونا مصون نمانده است؛ تا جایی که بازار موبایل با رکودی ۶۰ درصدی در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به بهمن ماه مواجه شد. در چنین شرایطی کارشناسان حوزه موبایل پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه این روند، در ماه‌های آینده شاهد بحرانی بی سابقه دراین بخش باشیم.

در این رابطه حسین غروی رام، رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل ضمن ابراز نگرانی از صدمات شیوع ویروس کرونا بر بدنه صنعت موبایل گفت: در پی شیوع کرونا، بسیاری از صنایع با رکود چشمگیر اقتصادی روبه رو شده‌اند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کسب و کارهای بسیاری را تحت تاثیر قرارداده است.

وی افزود: پس از اطلاعیه اخیر ستاد ملی کنترل و مبارزه با کرونا مقرر شد برخی از کسب و کارهای غیر ضروری در استان تهران تا تاریخ ۳۰ فروردین و در استان‌های دیگر تا ۲۳ فروردین تعطیل باشند. در این بین کسب و کارهای حوزه موبایل هم قرار دارند که شامل واردکنندگان، خرده فروشان و شرکت‌های خدمات پس از فروش می‌شوند. اگرچه همه به این موضوع باور داریم که قطع زنجیره انتشار ویروس جدید کرونا جز با رعایت فاصله اجتماعی صورت نمی‌گیرد، اما باید این را هم بدانیم که ادامه این روند به ایست چرخه اقتصادی بسیاری از کسب و کارها نیز می‌انجامد.

عرضه موبایل به صفر رسید

به گفته رییس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، در حال حاضر شرکت‌های واردکننده به دلیل عدم امکال ارسال کالا از مبدا دبی، عراق و دیگر کشورها قادر به تامین کالای مورد نیاز کشور نیستند. از سویی فروشندگان مراکز عرضه موبایل با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند هفته است که فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند. تمام این دلایل دست به دست هم داده تا بازار پر رونق شب عید برای فعالان این حوزه به کابوس تبدیل شود.

وی افزود: رکود ۳۰۰ درصدی در حوزه موبایل نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ باعث شده بسیاری از فعالان این صنعت نتوانند به تعهدات مالی‌شان عمل کنند. از طرف دیگر عرضه موبایل توسط شرکت‌های واردکننده از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ تا به این لحظه به صفر رسیده است و عملا شرکت‌ها در این بازه زمانی هیچ کالایی عرضه نکرده‌اند.

وی افزود: حال به تمام این مشکلات باید مهلت تحویل اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده این فعالان را نیز بیافزاییم. اینکه به فعالان اقتصادی که با هدف قطع زنجیره انتقال و همراهی با تصمیمات دولت تن به تعطیلی کسب و کارشان داده‌اند و این روند را باید تا ۳۰ فروردین ادامه دهند، چطور فقط تا ۳۱ فروردین مهلت داده شده تا اظهارنامه‌های مالیات برارزش افزوده خود را تحویل دهند؟!

غروی رام با اشاره به بحران بزرگ پیش روی فعالان حوزه موبایل گفت: تدابیر اتخاذ شده اقتصادی برای برون رفت از بحران کرونا بیش از آنکه یاری دهنده باشد، دردسرساز شده است. ۷۰ هزار واحد صنفی در حوزه موبایل در سراسر کشور از شهرهای بزرگ گرفته تا دورافتاده ترین مناطق درحال فعالیت هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم میلیون‌ها شغل را ایجاد کرده‌اند. اگر دولت چاره‌ای جهت حل بحران پیش آمده برای فعالان اقتصادی نیندیشد، بی شک در هفته‌های پیش رو شاهد سیل عظیمی از تعدیل نیرو، پرونده‌های قضایی به دلیل چک های برگشتی و تعطیلی کسب و کارهای حوزه موبایل خواهیم بود.

رییس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه حوزه تلفن همراه جزو معدود بخش‌های اقتصادی در کشور است که گردش مالی آن باعث رونق اقتصادی در دیگر حوزه‌ها می‌شود، اظهار کرد: از طرفی اهمیت موبایل و کاربرد آن در ایام سخت قرنطینه ملموس‌تر از گذشته شده است. عدم حمایت جدی دولت از این بخش از صنعت، نه تنها بسیاری را بیکار می‌کند بلکه در کوتاه مدت به دیگر حوزه‌های اقتصادی نیز لطمه خواهد زد.

وی ادامه داد: این بحران در دیگر کشورها نیز رخ داده است، اما حمایت دولت‌ها از صنایع مولد و حوزه‌های اقتصادی جریان‌ساز همچون تکنولوژی و موبایل، باعث شده که شاغلان این حوزه‌ها با کمترین تهدید مواجه شوند. دولت برای زنده نگه‌داشتن این صنعت باید چاره‌ای بیندیشد.

منبع:

https://click.ir/1399/01/21/%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d9%88%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%b5/